0.4.7: - fixed: old WON clients (CS patch 21 and lower) unable to join server
0.4.6: - fixed NET_SendPacket error that appears when server tried to drop deprecated client
0.4.5: - implemented fix for "Server failed to transmit file AY&SY" kind of svc_bad's - UTF8 Chat/Nicknames support completely removed (will add it to another plugin) - Userinfo filter removed because it does not needed anymore (it was a temporary fix for svc_bad's) - added separate AuthProvider (dp_r_id_provider cvar) constant for HLTV (check amxx/dp_test.sma) - fixed GameNameChanger plugins under Windows. - There are a lot of changes in dproto.cfg. Old configs won't work with this version.
0.4.3: - Using on-the-fly offsets searching for patching. - dproto now supports all existing (and hopefully future) p48 engines for Windows and Linux (including engine_amd.so/engine_i486.so). - Fixed vulnerability in SV_ParseVoiceData() used by hlds_vcrash exploit.
0.4.1: - hlds_fuck exploit fixed. - temporary fix for hlds_vcrash exploit: Patched swds.dll/engine_i686.so, uploaded here and here.
Список изменений 0.2 и 0.3
Code
0.3.7: - possible DoS exploit fixed - added Subserver_IP option in dproto.cfg, used to set interface for subserver; subserver code will be rewrititten in next versions.
0.3.6: - implemented cid_Setti clientid type (for Setti server scanner). Default value is 3 (STEAM_x:x:x generated by ip). This is workaround for situation when server disappears from Setti's serverlist (because Setti scanner can't join the server) when cid_NoSteam47=5 is used. - Plugins changing game description (adding timeleft for example) should work correctly now.
0.3.5: - Fixed server response for very old clients (thx to Rulzy) - Fixed bug when server drops HLTV if cid_NoSteam47/48 is deprecated(5)
0.3.4: - Added server-side emulation support. Currently supported emus are: revEmu, old revEmu ( <= 9.73), hCupa's SteamEmu - eSTEAMATiON support removed - local banlist should work correctly - completely rewritten client authorization code. All problems with UNKNOWN steamids and not working "deprecated" clientids may be fixed. - there are a lot of changes in dproto.cfg. Old configs won't work with this version
0.3.3: - Fixed: "deprecated" (5) ClientID did not work on cid_SteamPending (STEAM_0:0:0) clients - Added: Various cvars for customizing reject messages for deprecated clients. Check the "HOW TO CHANGE REJECT MESSAGES WHEN CLIENTID IS 5 (DEPRECATED)" section of Readme for more details. - Added: dp_version cvar that keeps current dproto version. It is exported to server rules by default, but you can turn the exporting off using ExportVesion option in dproto.cfg - Added: Capability mode for steamIds generated by eST (to make it as in <= 0.3.0) versions, option OldEstCompatMode in dproto.cfg
0.3.2: - Fixed: "STEAM userid keysize is bogus" on build 4554 (May, 2009) under windows (broken in 0.3.1 version). - Fixed: Annoying #18 and #19 warnings under windows.
0.3.1: - Fixed: dproto gets wrong steamids from eSTEAMATiON.
0.3.0: - Fixed bug with steamid corruption for some no-steam clients.
0.2.9: - Added dp_clientinfo command which can be used to get inforamtion about client's protocol. Check the Readme.txt and amxx directory for more info.
0.2.8: - Added support for new engines: 4617 for Linux and 4554 (15 Jun 2009) for Windows.
0.2.7: - Redirection fixed for subserver (thx to GoD2.0); - Subserver now correctly works with broadcast queries; - Hybrid serverinfo answer type discovered by ineya, fixes visibility for all clients. Check dproto.cfg.
0.2.6: - some compilation problems for linux fixed.
Небольшой F.A.Q.
Q: Что такое Dproto? A: Это плагин под MetaMod, решающий проблему мультипротокола (позволяющий людям заходить на сервер как с лицензии Steam (48 protocol), так и с пиратки Non-Steam (47-48)) и эмулирующий SteamID для NoSteam-клиентов. Имеет гибкую систему настроек и богатые функциональные возможности. [!] Если вы хотите чтобы у вас генерировался уникальный ID по номеру жесткого диска - используйте этот клиент. Можете рекомендовать его друзьям и посетителям сервера. На сегодняшний день это лучший клиент.
Q: Какие операционные системы поддерживает Dproto? A: Поддерживаются как WIN, так и *NIX операционные системы.
Q: Что нужно для работы Dproto? A:Для правильной работы Dproto нужно следующее:
* чистые (рекомендуется) или пропатченные (если нет других под рукой) с помощью VUP библиотеки engine_. * metamod 1.19 или 1.19p32.
Q: Как устанавливать? Че куда кидать? A:Архив с Dproto содержит следующие папки:
* amxx - здесь находятся исходники amxmodx плагинов. Толку от них мало, поэтому их устанавливать не нужно. * bin - здесь находится сам плагин. данный плагин кидаем в папку D:\нашсервер\cstrike\addons\dproto и прописываем путь к нему в metamod/plugins.ini * src - здесь лежат исходники dproto. Это на случай, если вы шарите в программировании. И файлы:
* dproto.cfg - основной конфигурационный файл. его кидаем в корневую папку сервера (там где лежит hlds.exe) * Readme.txt - инструкция на английском. Обязательно прочитайте ее, т.к. там описаны некоторые нюансы, о которых не упоминается в этой статье.
Для Linux советуется запускать сервер с параметрами "./hlds_run -binary ./hlds_i686"