Главная | Поиск | Чат | Форум | Рынок | | Регистрация | Вход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]

Уважаемые пользователи, прежде чем открыть новую тему ознакомьтесь пожалуйста с правилами и воспользуйтесь поиском.

  • Страница 1 из 2
  • 1
  • 2
  • »
Модератор форума: Cooller^_^, Mushroom, Tiger_  
Форум Counter Strike » Создание и настройка серверов Cs 1.6 » Общие вопросы по созданию и настройке серверов » Проблема с лагами, кто опытный, прошу помочь
Проблема с лагами, кто опытный, прошу помочь
lonely_wolf666Дата: Среда, 2012-03-07, 16:08 | Сообщение # 1
Сообщений: 155
Награды: 5
Когда на сервере больше 14 человек, сразу у всех появляются лаги, пинг (200-300), кроме меня, я через локалку..
Сервер тестировался на двух компах..
AMD Athlon X3 435 2.9GHz, ОЗУ 2.00ГБ
Windows 7, x86: Пробовал XP, ситуация та же.

И есть Celeron старенький: 3GHz, ОЗУ 1.00ГБ
Windows XP, x86

Имеется сервер
build (4554)
MetaMod 1.19
AmxMod 1.8.1.3746
Dproto 0.9.87
Mmtimer
Antidlfile

Server.cfg

echo exec server.cfg START
hostname "..."
exec listip.cfg
exec banned.cfg
rcon_password ...
sv_enableoldqueries 0
log on
sv_logbans 1
sv_logecho 1
sv_logfile 1
sv_log_onefile 0
sv_rcon_banpenalty 60
sv_rcon_maxfailures 2
sv_rcon_minfailures 2
sv_rcon_minfailuretime 30
mp_autokick 0
mp_autoteambalance 1
mp_buytime 0.25
mp_consistency 1
mp_c4timer 35
mp_fadetoblack 0
mp_flashlight 1
mp_forcecamera 0
mp_forcechasecam 0
mp_friendlyfire 0
mp_freezetime 2
mp_hostagepenalty 0
mp_limitteams 2
mp_playerid 0
mp_roundtime 2.30
mp_startmoney 800
mp_timelimit 30
mp_tkpunish 0
sv_aim 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove 1
sv_clienttrace 1.0
sv_clipmode 0
sv_cheats 0
sv_gravity 800
sv_minupdaterate 10
sv_maxrate 20000
sv_minrate 12500
sv_maxspeed 320
sv_maxupdaterate 101
decalfrequency 60
edgefriction 2
host_framerate 0
pausable 0
sv_speсtalk 1
mp_footsteps 1
sv_alltalk "1"
sv_clipmode "0"
sv_friction "4"
sv_maxunlag "0.5"
sv_stepsize "18"
sv_stopspeed "75"
sv_timeout "60"
sv_unlag "1"
sv_voiceenable "1"
sv_unlagsamples "1"
sv_unlagpush "0"
decalfrequency "60"
edgefriction "2"
host_framerate "0"
sv_filterban 1
mp_logmessages 0
allow_spectators 1
sv_voiceenable 1
sv_voicecodec voice_speex
sv_voicequality 3
sv_lan 0
sv_region 3
sys_ticrate 1200
mm_insane 1
sv_allowdownload 1
sv_allowupload 1
sv_downloadurl "http://.../cstrike"
setmaster add setmaster.info:27010
setmaster add css.setti.info
sv_rsdisplay 1
sv_rsadvertise 1
echo exec server.cfg DONE

Плагины:
admin.amxx
adminchat.amxx
admincmd.amxx
adminslots.amxx
adminvote.amxx
admin_check.amxx
admin_freelook.amxx
admin_spec_esp.amxx
advanced_bans.amxx
ad_manager.amxx
afk_manager.amxx
amx_bancs.amxx
amx_gagip.amxx
amx_hpk.amxx
anti_fast_knife.amxx
auto_rr.amxx
bad_camper.amxx
bhop.amxx
block_recl.amxx
bwversion.amxx
c4timer.amxx
cmdmenu.amxx
connect_ip_client.amxx
csf_anticheat.amxx
csf_opengl32.amxx
CustomFlashLight.amxx
damager.amxx
descriptive_fire_in_the_holeRUS.amxx
fakefull_original.amxx
gamemenu.amxx
game_destroyer.amxx
grab_plus.amxx
imessage.amxx
info_rank.amxx
killa_hp.amxx
mapchooser.amxx
mapsmenu.amxx
Menu.amxx
menufront.amxx
miscstats.amxx
multilingual.amxx
mutemenu.amxx
new_vip.amxx
nextmap.amxx
no_reklama_advanced.amxx
pausecfg.amxx
plmenu.amxx
pluginmenu.amxx
positive_admin_menu.amxx
prokreedz_hook.amxx
realnadedrops.amxx
Resetscore.amxx
restmenu.amxx
scrollmsg.amxx
snblock.amxx
speclist_rus.amxx
statscfg.amxx
statsx_shell.amxx
timeleft.amxx
timelimitvote_rus.amxx
trblock.amxx
uaio_admin_R3_MastaMan_Edition.amxx
voteban_3.amxx
weaponmenu.amxx

Modules:
cstrike
csx
engine
fakemeta
fun
geoip
hamsandwich
mysql
nvault
regex
sockets
sqlite

Dproto:
#
# General rule for modifying this file:
# DONT CHANGE ANYTHING IF YOU DONT KNOW WHAT IT MEANS
#

# ========================================================
# DPROTO CONFIGURATION
# ========================================================

# LoggingMode:
# 1 = Console
# 2 = Log Files
# 3 = Both
LoggingMode = 2

# ========================================================
# AUTHID MANAGEMENT
# ========================================================

# ClientID types (for cid_* options)
# 1: Real (or generated by HW) steam (STEAM_xx:xx:xx)
# 2: Real (or generated by HW) valve (VALVE_xx:xx:xx)
# 3: STEAM_ by IP
# 4: VALVE_ by IP
# 5: Deprecated - client will be rejected
# 6: reserved for future use
# 7: HLTV
# 8: STEAM_ID_LAN
# 9: STEAM_ID_PENDING
# 10: VALVE_ID_LAN
# 11: VALVE_ID_PENDING
# 12: STEAM_666:88:666

# Use these options to set authid's for clients

# for HLTV (default is HLTV [7] )
cid_HLTV = 7

# for p.47 clients that do not support unique id generation (default is STEAM_ID_LAN [8] )
cid_NoSteam47 = 8

# for p.48 clients that do not support unique id generation (default is VALVE_ID_LAN [10] )
cid_NoSteam48 = 10

# For Legit Steam clients (default is real STEAM_xx:xx:xx [1])
cid_Steam = 1

# Client recognized as pending when they sucessfully authorized, but did not get steam id
# REMARK: Actually, it got steamid, but it is useless (STEAM_0:0:0 for example)
# default is STEAM_ID_PENDGIND [9]
cid_SteamPending = 9

# For players having revEmu ( >= 9.74) on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_RevEmu = 1

# For players having SteamClient 2009 / revEmu > 9.82 on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_SC2009 = 1

# For players having old revEmu on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_OldRevEmu = 1

# For players having hCupa's SteamEmu on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_SteamEmu = 1

# For players having AVSMP (Cracked Steam) on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_AVSMP = 1

# For SETTI ServerScanner
# default is STEAM_xx:xx:xx generated by IP [3]
cid_Setti = 3

# SC2009_RevCompatMode (0 / 1)
# Enable fix to make steamids generated for SC2009 compatibble with revEmu
SC2009_RevCompatMode = 1

# SteamEmuCompatMode (0 / 1)
# An analog for eSTEAMATiON's EnforceSteamEmuCompatIDMode option.
# Affects only Old RevEmu and SteamEmu emulators.
SteamEmuCompatMode = 1

# OldEstCompatMode (0 / 1)
# Enables/Disables fix for steamids generated by eST in 0.3.1 version.
# Set this to 1 if you want to make steamids generated by eST as in < 0.3.0 versions.
OldEstCompatMode = 0

# IPGen_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by IP
IPGen_Prefix1 = 0

# IPGen_Prefix2 (int)
# STEAM_a:b:c
# second prefix (b) for authids generated by IP
IPGen_Prefix2 = 4

# Native_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by native auth method (Steam)
Native_Prefix1 = 0;

# RevEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by Steamclient 2009
SC2009_Prefix1 = 0;

# RevEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by RevEmu
RevEmu_Prefix1 = 0;

# OldRevEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by old RevEmu
OldRevEmu_Prefix1 = 0;

# SteamEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by SteamEmu
SteamEmu_Prefix1 = 0;

# SteamEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids assigned for AVSMP Clients (Cracked steam)
AVSMP_Prefix1 = 0;

# Setti_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids assigned for Setti server scanner
Setti_Prefix1 = 0;

# Note that banid will use steamid WITHOUT any prefixes!

# ========================================================
# ATTACKS SUPRESSION
# ========================================================

# FakePlayers_ConnectInitiationCheck (seconds)
# Sets the time, in seconds, in which client should initiate
# game session (in other words, send the "new" command) after it has
# been connected. If client did not initiated game session, it will be marked as
# fake and kicked.
# Default is 6 seconds.
# Use 0 to disable this check.
FakePlayers_ConnectInitiationCheck = 6

# FakePlayers_ClientValidationCheck (seconds)
# Sets the time, in seconds, in which client should answer to random unique command
# sent by server. If client did not answered for this command, it will be marked as
# fake and kicked.
# Default is 8 seconds.
# Use 0 to disable this check.
FakePlayers_ClientValidationCheck = 8

# FakePlayers_AntiReconnect (0/1)
# Enables detection of fakeplayers that reconnects quickly (every < 10 seconds)
# before fake players checks have completed.
# This check will work only if FakePlayers_ClientValidationCheck and
# FakePlayers_ConnectInitiationCheck are enabled.
# Default is 1 (ON)
FakePlayers_AntiReconnect = 1

# FakePlayers_BanTime (minutes)
# Dproto will ban IP spamming fakeplayers for time (in minutes) specified in this variable
# use 0 for permanent ban
# use negative vaules to disable ban (fake players will only be kicked)
FakePlayers_BanTime = 120

# ========================================================
# OTHER STUFF
# ========================================================

# DisableNativeAuth (0/1)
# Disables valve/steam auth system.
# For p.47 Based: Server will not connect to auth servers.
# For All: Server will not call authorization functions.
# This is a fix for startup freeze for old (p.47) servers.
DisableNativeAuth = 0

# ServerInfoAnswerType (0/1)
# Sets server answer type for query requests
# 0 = New style (Source Engine)
# 1 = Old Style (Fix favorites list for p.47 clients)
# 2 = Hybrid mode - best solution for now, server is visible anywhere
ServerInfoAnswerType = 2

# MasterClient (0/1)
# Enables master-client emulation; it helps to register server on master list
# if you having "You server is old" error.
# USE THIS ONLY WITH -nomaster MODE!
# you can use Master_GameVersion to set version of game
MasterClient = 0

# Master_GameVersion (string)
# Sets version of game that master-client will send on master-server
Master_GameVersion = 1.1.2.6/Stdio

# SubServer_Enable (0/1)
# Enables secondary mini-server that redirects clients on main server.
# Use the SubServer_AnswerType parameter to set answer type to info queries
# Use the SubServer_Port parameter to set secondary server port
# Use the SubServer_MasterClient parameter to enable master-client for secondary server.
# This is useful feature if you want all clients to see you server.
# Its possible if you set different answer types for main and secondary servers.
# Clients which cant "see" main server will be able to see secondary
SubServer_Enable = 0
SubServer_Port = 28015
SubServer_MasterClient = 0
SubServer_AnswerType = 0
SubServer_RedirectCommand = connect 169.254.141.3:27015
SubServer_IP = 0.0.0.0

# Game_Name (string)
# Sets game name displayed for clients
# If Game_Name is empty, native game name will be used
Game_Name =

# Enables fix for proper player id displaing on HLStats server monitoring
# Enable this only if you have HLStats
HLStatsPlayerIdFix = 0

# ExportVersion (0 / 1)
# Enables/Disables exporting of dp_version cvar
# 1 = dp_version cvar will be exported to server rules. It will be visible in server monitoring tools (like HLSW)
# 0 = dp_version cvar will not be exported to server rules.
ExportVersion = 1

# HLTVExcept_IP (ip addr)
# HLTV from this IP will be able to join the server even if cid_HLTV is set to 5 (deprectaed)
HLTVExcept_IP = 127.0.0.1

Подскажите всевозможные причины..


Сообщение отредактировал lonely_wolf666 - Среда, 2012-03-07, 16:09
 Российская Федерация
KudinovДата: Среда, 2012-03-07, 16:54 | Сообщение # 2
Сообщений: 311
Награды: 54
1. На сервере стоит много плагинов, которые нагружают сервер, тем самым, появляются лаги и подскакивает пинг. 2. Зачем вам два анти-чита? Оставьте один "CSF-AC"

Уберите следующие плагины:

positive_admin_menu.amxx
prokreedz_hook.amxx
realnadedrops.amxx
timelimitvote_rus.amxx
trblock.amxx
uaio_admin_R3_MastaMan_Edition.amxx
CustomFlashLight.amxx
admin_freelook.amxx
admin_spec_esp.amxx
new_vip.amxx
snblock.amxx
fakefull_original.amxx
gamemenu.amxx
game_destroyer.amxx
grab_plus.amxx

Я вам советую следующее: скачайте новый «Dproto 0.9.122» , также, поставьте себе на сервер «Booster lite» . Есть полезная статья по-уменьшению пинга на игровом сервере. Вот, «Читайте»
 Российская Федерация
lonely_wolf666Дата: Среда, 2012-03-07, 17:03 | Сообщение # 3
Сообщений: 155
Награды: 5
Их не два, opengl типа дополнения идет, сканирует игроков на наличие этого файла...
admin_spec_esp а как читаков ловить тогда?
За Дпрото спасибо, о новом не слышал
 Российская Федерация
REDtoothДата: Среда, 2012-03-07, 17:07 | Сообщение # 4
Сообщений: 2547
Награды: 211
Quote (lonely_wolf666)
admin_spec_esp а как читаков ловить тогда?

нанять адекватных админов
 Российская Федерация
lonely_wolf666Дата: Среда, 2012-03-07, 17:14 | Сообщение # 5
Сообщений: 155
Награды: 5
Нанять :D кого знаю, не смогут отличить wh это или нет ((

А что, этот плаг сильно грузит? С чем связано?
 Российская Федерация
KudinovДата: Среда, 2012-03-07, 17:24 | Сообщение # 6
Сообщений: 311
Награды: 54
Я бы не сказал, что он сильно грузит, но на сервере он ни к чему. Для этого у вас и стоит анти-чит, чтобы ловило "Читеров"
 Российская Федерация
lonely_wolf666Дата: Среда, 2012-03-07, 20:59 | Сообщение # 7
Сообщений: 155
Награды: 5
wh не ловит aim тоже

[b]Добавлено[/b] (2012-03-07, 20:59)
---------------------------------------------
Блин, не помогает ничего, boosterlite поставил, нагрузка на проц заметно снизилась, но всеравно когда человек 13 - 14 пинг с ума сходит..
и плагины поубирал, что то грузит мне серв, никак не пойму..


Сообщение отредактировал lonely_wolf666 - Среда, 2012-03-07, 21:00
 Российская Федерация
REDtoothДата: Среда, 2012-03-07, 23:00 | Сообщение # 8
Сообщений: 2547
Награды: 211
lonely_wolf666, если ничего не спасает, то меняйте провайдера
 Российская Федерация
war3ftkill2012Дата: Четверг, 2012-03-08, 10:02 | Сообщение # 9
Сообщений: 38
Награды: 1
отключить
uaio_admin_R3_MastaMan_Edition
и оба античита csf
 Российская Федерация
SOBR52RUSДата: Четверг, 2012-03-08, 10:45 | Сообщение # 10
Сообщений: 94
Награды: 0
Сколько у тебя скорость отдачи??
 Российская Федерация
REDtoothДата: Четверг, 2012-03-08, 11:24 | Сообщение # 11
Сообщений: 2547
Награды: 211
 Российская Федерация
lonely_wolf666Дата: Четверг, 2012-03-08, 17:30 | Сообщение # 12
Сообщений: 155
Награды: 5
Плаг отключил, интернет Домолинк 5000 к/бит не в интернете дело
короче Яндекс сказал: Входящая 5795 к/бит Исходящая 555к/бит

[b]Добавлено[/b] (2012-03-08, 15:46)
---------------------------------------------
Этого Мало?

[b]Добавлено[/b] (2012-03-08, 17:22)
---------------------------------------------
Какие рейты нужно ставить для моего серва?

[b]Добавлено[/b] (2012-03-08, 17:30)
---------------------------------------------
на speedtest показало: Вх. 6.20 Мбит Исх. 1.02 http://speedtest.net/result/1821134863.png


Сообщение отредактировал lonely_wolf666 - Четверг, 2012-03-08, 18:19
 Российская Федерация
SOBR52RUSДата: Четверг, 2012-03-08, 20:51 | Сообщение # 13
Сообщений: 94
Награды: 0
С помощью проги Server-Rates подбери рейты. Выбери тока там тип игры CSS, а не Valve
 Российская Федерация
lonely_wolf666Дата: Четверг, 2012-03-08, 23:25 | Сообщение # 14
Сообщений: 155
Награды: 5
Скорость интернет пойдет? Или мало? С помощью Server-Rates поставил рейты, стало только хуже..
 Российская Федерация
SOBR52RUSДата: Пятница, 2012-03-09, 16:53 | Сообщение # 15
Сообщений: 94
Награды: 0
С твоей скорость серв будет держать~15 человек.
 Российская Федерация
Форум Counter Strike » Создание и настройка серверов Cs 1.6 » Общие вопросы по созданию и настройке серверов » Проблема с лагами, кто опытный, прошу помочь
  • Страница 1 из 2
  • 1
  • 2
  • »
Поиск:
Статистика Форума
Последние темы Читаемые темы Лучшие пользователи Новые пользователи

Админка

(17)

Франшиза кино-кафе "NewTone"

(0)

VIP статус

(4)

Запускаем два сервера на одном компьютере.

(30)

Полная настройка Server.cfg

(7)

Общение ^-^

(9999)

Общение:> (закрыта)

(9999)

Общение :] (закрыта)

(9728)

Флудилочка дизайнеров :)

(5928)

Досчитаем до 10000:)

(4786)

Cooller^_^

(6326)

REDtooth

(2547)

Gep

(2421)

redemaxa

(2162)

cs-strikez

(2010)

Bauyrzhan

(2024-03-27)

timaline

(2024-03-27)

Newtone

(2024-03-26)

Fruger

(2024-03-22)

azik_4884

(2024-03-21)

Популярные